Decyzje żywieniowe, które podejmujemy każdego dnia, mają znaczący wpływ na funkcjonowanie naszych jelit oraz ogólnie całego organizmu. Są to decyzje, które nie dotyczą tylko jakości żywności, lecz również sposobu, w jaki ją spożywamy.

W związku z tym dobrym nawykiem jest:

  • Jedzenie powoli, dobrze przeżuwając i unikając posiłków zbyt obfitych lub zbyt ciężkich, a w szczególności późnym wieczorem, aby ułatwić proces trawienia
  • Wybieranie potraw i napojów, które zazwyczaj nie powodują biegunki: każdy organizm inaczej reaguje na żywność i dlatego trudno jest sporządzić jedną listę żywności dozwolonej lub niedozwolonej. Istnieją, jednakże, pewne potrawy i napoje, które mogą być gorzej tolerowane przez osoby uskarżające się na biegunki, np. nadmierne przyjmowanie potraw bogatych w błonnik (przede wszystkim nierozpuszczalny), bogatych w tłuszcz, smażonych lub zbyt ostrych, produktów nabiałowych, alkoholu, kawy, herbaty, a także niektórych substancji słodzących
  • Prowadzenie dziennika, w którym codziennie notuje się spożywane jedzenie, dzięki czemu można zidentyfikować potrawy i napoje, które mogą wiązać się
    z dolegliwościami.

AbocaNalezy uwaznie przeczytac ostrzezenia i instrukcje uzycia.

Aboca